Trening za trenere

 

Većina današnjih organizacija okreće se svojim vlastitim resursima, pa tako se dešava da se i u mnogima održavaju interne edukacije koje vode uposleni radnici.
Ti radnici su većinom ili šefovi odjela ili posebno uspješni u obavljanju svojih zadataka. Proces samog rada i prenošenje tog znanja nisu isti. Neko može biti izvrstan prodavač, ali to znanje nije u mogućnosti prenijeti na pravi način drugim osobama. Sam proces prenošenja znanja ima svoje zakonitosti i pravila po kojima je potrebno postupati da bi znanje bilo prenešeno na pravi način.

Cilj treninga:

Cilj ovog treninga jeste da koristeći najbolje metode NLP-a upozna polaznike sa znanjima, vještinama i osobinama korisnim za uspješno planiranje i izvođenje raznih oblika edukacije; predavanja, prezentacija, seminara, treninga. Trening će razviti kod polaznika pozitivne stavove o sebi kao treneru, sadržaju koji prenosi, načinu podučavanja te prema osobama koje se podučava.

Trening je namjenjen:

  • Profesionalcima u sektorima za ljudske resurse koji su zaduženi za razvoj i obuku zaposlenih
  • Trenerima, HR menadžerima, supervizorima za trening, menadžerima za razvoj i izvođenje treninga
  • Kompanijama sa velikim obrtom zaposlenih kao i sa velikim brojem novo-zaposlenih (maloprodaja, osiguranje, banke …)
  • Sektorima gdje je veliki broj novo-zaposlenih (šalterske službe, kase u maloprodajnim objektima, call centri …)
  • Posebno je koristan menadžerima koji često imaju potrebu za treningom novo-pridošlih zaposlenih (velika prodajna sila …)

Struktura programa treniga:

Trening traje 50 časova (6 dana) i sastoji se od:

  • 3 modula intenzivnog rada,
    modul I: Trener kao osoba
    modul II: Priprema treninga
    modul III: Izvođenje treninga
  • samostalne pripreme polaznika,
  • integracije znanja, izvedbe pokusnog treninga i certifikacije.

Svaki modul traje cca 15 časova. Trening se okvirno održava u vremenu od 09 – 16 sati (pokriva efektivnih 8 radnih školskih časova dnevno plus pauze).

I modul – Trener kao osoba

  • Šta najčešće sudionici treninga očekuju od trenera?
  • Osnovne kompetencije trenera?
  • Osnovna načela podučavanja.
  • Principi podučavanja odraslih osoba.
  • Stilovi učenja.

II modul – Priprema treninga

  • Definisanje ciljeva treninga.
  • Izbor, strukturiranje materijala i oblikovanje sadržaja treninga.
  • Izbor metoda rada na treningu.
  • Izbor prikladnih medija i opreme za trening.
  • Upoznavanje prostorije, raspored opreme i oblikovanje prostora.
  • Izrada pisanog materijala za polaznike.
  • Psihologija grupe.
  • Faze izvođenja treninga – prije početka, početak, tok i završetak treninga.

III modul – Izvođenje treninga

  • Neverbalna komunikacija i sistemsko korištenje prostora tokom treninga.
  • Kako privlačno, razumljivo, zanimljivo i uvjerljivo obrađivati sadržaje.
  • Kako sudionicima olakšati usvajanje sadržaja.
  • Konstruktivan dijalog s auditorijem – kako aktivirati sudionike.
  • Kako reagirati na pitanja, smetnje, primjedbe i otpore sudionika kako pružati feedback sudionicima treninga.
  • Feedback – Provjera ostvarenja ciljeva treninga.
  • Načini provjere zadovoljstva sudionika treninga.

Samostalna priprema polaznika

U okviru ovog dijela polaznici samostalno pripremaju završni rad (pokusni trening koji se sastoji od pisanih materijala i prezentacionog dijela).

U toku ovog pripremnog perioda predavač je na raspolaganju polaznicima za sve vidove konsultacija i izrade materijala za trening (trening plana, priručnika za predavača, skripte za polaznike, prezentacija, vježbi …) putem e-maila i telefona.

Izvođenje pokusnog treninga i certifikacija

U ovoj fazi polaznici će pred grupom vršiti izvedbu pokusnog treninga u unaprijed dogovorenom vremenskom okviru. Cijela izvedba se snima kamerom i svaki polaznik dobiva svoj video zapis. Polaznici će u ovoj fazi biti ocjenjivani od strane grupe kao i od strane predavača koji za svakog polaznika daje povratnu informaciju o kompletnom razvoju tokom čitavog treninga.

Preporučeni broj polaznika na treningu:

Preporučeni broj polaznika cca 12 – 16 po grupi. Maksimalan broj polaznika po grupi je 16.

Ovakva brojnost grupe dopušta visoko kvalitetan rad. Veći broj polaznika zahtjeva puno dužu analizu vježbi kao i težu interakciju sa svim polaznicima. Ušteda na cijeni zbog većeg broja polaznika je nemjerljiva sa kvalitetom koja se postiže u manjim grupama.

Metodologija rada:

Način realizacije treninga je kroz razgovor, predavanje, grupnu diskusiju, vježbe te eventualnu analizu videomaterijala polaznika o izvedenim vježbama. U toku modularnog  rada polaznici bi se kroz praktičan rad upoznali sa predviđenim planom. Na samom početku svaki od polaznika bi odabrao temu na osnovu koje bi u toku rada segmentirao informacije, materijal i pripremao završnu prezentaciju. Prikaz usvojenog znanja je kroz prezentiranje odabrane teme i pratećih materijala.

Neke od referenci: