Većina današnjih organizacija okreće se svojim vlastitim resursima, pa tako se dešava da se i u mnogima održavaju interne edukacije koje vode uposleni radnici.
Ti radnici su većinom ili šefovi odjela ili posebno uspješni u obavljanju svojih zadataka. Proces samog rada i prenošenje tog znanja nisu isti. Neko može biti izvrstan prodavač, ali to znanje nije u mogućnosti prenijeti na pravi način drugim osobama. Sam proces prenošenja znanja ima svoje zakonitosti i pravila po kojima je potrebno postupati da bi znanje bilo prenešeno na pravi način.
Cilj treninga:
Cilj ovog treninga jeste da koristeći najbolje metode NLP-a upozna polaznike sa znanjima, vještinama i osobinama korisnim za uspješno planiranje i izvođenje raznih oblika edukacije; predavanja, prezentacija, seminara, treninga. Trening će razviti kod polaznika pozitivne stavove o sebi kao treneru, sadržaju koji prenosi, načinu podučavanja te prema osobama koje se podučava.
Trening je namjenjen:
- Profesionalcima u sektorima za ljudske resurse koji su zaduženi za razvoj i obuku zaposlenih
- Trenerima, HR menadžerima, supervizorima za trening, menadžerima za razvoj i izvođenje treninga
- Kompanijama sa velikim obrtom zaposlenih kao i sa velikim brojem novo-zaposlenih (maloprodaja, osiguranje, banke …)
- Sektorima gdje je veliki broj novo-zaposlenih (šalterske službe, kase u maloprodajnim objektima, call centri …)
- Posebno je koristan menadžerima koji često imaju potrebu za treningom novo-pridošlih zaposlenih (velika prodajna sila …)
- …
Struktura programa treniga:
Trening traje 50 časova (6 dana) i sastoji se od:
- 3 modula intenzivnog rada,
modul I: Trener kao osoba
modul II: Priprema treninga
modul III: Izvođenje treninga - samostalne pripreme polaznika,
- integracije znanja, izvedbe pokusnog treninga i certifikacije.
Svaki modul traje cca 15 časova. Trening se okvirno održava u vremenu od 09 – 16 sati (pokriva efektivnih 8 radnih školskih časova dnevno plus pauze).
I modul – Trener kao osoba
- Šta najčešće sudionici treninga očekuju od trenera?
- Osnovne kompetencije trenera?
- Osnovna načela podučavanja.
- Principi podučavanja odraslih osoba.
- Stilovi učenja.
II modul – Priprema treninga
- Definisanje ciljeva treninga.
- Izbor, strukturiranje materijala i oblikovanje sadržaja treninga.
- Izbor metoda rada na treningu.
- Izbor prikladnih medija i opreme za trening.
- Upoznavanje prostorije, raspored opreme i oblikovanje prostora.
- Izrada pisanog materijala za polaznike.
- Psihologija grupe.
- Faze izvođenja treninga – prije početka, početak, tok i završetak treninga.
III modul – Izvođenje treninga
- Neverbalna komunikacija i sistemsko korištenje prostora tokom treninga.
- Kako privlačno, razumljivo, zanimljivo i uvjerljivo obrađivati sadržaje.
- Kako sudionicima olakšati usvajanje sadržaja.
- Konstruktivan dijalog s auditorijem – kako aktivirati sudionike.
- Kako reagirati na pitanja, smetnje, primjedbe i otpore sudionika kako pružati feedback sudionicima treninga.
- Feedback – Provjera ostvarenja ciljeva treninga.
- Načini provjere zadovoljstva sudionika treninga.
Samostalna priprema polaznika
U okviru ovog dijela polaznici samostalno pripremaju završni rad (pokusni trening koji se sastoji od pisanih materijala i prezentacionog dijela).
U toku ovog pripremnog perioda predavač je na raspolaganju polaznicima za sve vidove konsultacija i izrade materijala za trening (trening plana, priručnika za predavača, skripte za polaznike, prezentacija, vježbi …) putem e-maila i telefona.
Izvođenje pokusnog treninga i certifikacija
U ovoj fazi polaznici će pred grupom vršiti izvedbu pokusnog treninga u unaprijed dogovorenom vremenskom okviru. Cijela izvedba se snima kamerom i svaki polaznik dobiva svoj video zapis. Polaznici će u ovoj fazi biti ocjenjivani od strane grupe kao i od strane predavača koji za svakog polaznika daje povratnu informaciju o kompletnom razvoju tokom čitavog treninga.
Preporučeni broj polaznika na treningu:
Preporučeni broj polaznika cca 12 – 16 po grupi. Maksimalan broj polaznika po grupi je 16.
Ovakva brojnost grupe dopušta visoko kvalitetan rad. Veći broj polaznika zahtjeva puno dužu analizu vježbi kao i težu interakciju sa svim polaznicima. Ušteda na cijeni zbog većeg broja polaznika je nemjerljiva sa kvalitetom koja se postiže u manjim grupama.
Metodologija rada:
Način realizacije treninga je kroz razgovor, predavanje, grupnu diskusiju, vježbe te eventualnu analizu videomaterijala polaznika o izvedenim vježbama. U toku modularnog rada polaznici bi se kroz praktičan rad upoznali sa predviđenim planom. Na samom početku svaki od polaznika bi odabrao temu na osnovu koje bi u toku rada segmentirao informacije, materijal i pripremao završnu prezentaciju. Prikaz usvojenog znanja je kroz prezentiranje odabrane teme i pratećih materijala.
Neke od referenci: